Paparan halaman minggu lalu

Isnin, Disember 21

antara nyata dan ilusi...

ni kisah semalam.... tu yang aku mencipta status nak terajang kepala orang kat fb.... aku mcm biasa petang setelah selesai semua nya... aku pon amik keputusan untuk keluar meronda kat pekan.... aku dlu mmg berangan nak jadi tok ketua... tp memandang kan majoriti gua pada pilihan raya lepas masih x mnyebelahi aku... so aku redha je lah....

 mungkin bukan rezeki aku.... so dalam 11 min lepasaku meronda pekan bawah jajahan aku,sebenar nya aku mmg bangga jadi ahli parliment kat sini... ye lah bukan ape,sbb rakyat aku tak pening pening kan kepala aku pasal royalti minyak.... diaorang pon tau tmpat aku ni mmg dah kaya... stesen minyak je dah ade 3... esok aku ade rezeki... tmbah lagi 1... jadi 4.. pas tu nanti semua orang kat tmpat aku  ni dah kaya diaorang bina lah stesen minyak sndri...... ...aku pon bertolak la ke destinasi sebenar gua iaitu pusat atau markas ultra seven yg aku gelar kan tmpat tu.... sesampai nya aku kat tmpat tu... aku pon cari la paking seperbike kamen rider aku tuh...


masa ngah cari paking tu aku terasa haus sangat....secara spontan aku terpandang lah 1 kedai runcit...ade 1 lagi kdi kat hujung tu... tp aku malas nak jalan jauh2 lah... nanti karang ade yang asik kejar aku mintak tanda tangan untuk lulus kan mcm2 projek... lg pon ptg2 ni aku x mau la sakit kan kaki gua terajang orang x tntu pasal...

so ntah mcm mne aku pon x tau... aku mmg nak g kdi cina yang hujung tu... tp aku masuk jgk kdi yang aku mmg benci dulu... nak aku cite ke knpa aku benci... x payah lah.... tp kalau koorang baca cerita aku ni msti koorang tau knpa aku benci...so aku sambaung la cite ea... aku pon masuk je kdi tu... aku terus menuju ke 1 sudut yg ade mjual minuman2 sejuk... so aku pon tgk ade dua orang perempuan kat kaunter...

diaorang memandang aku dgn penuh aku pon x tau nak kate ape penoh aku..... tp aku dapat rase dgn kebencian....jadi bila aku selesai je bukak wallet... salah seorang dari mereka mjerit... woiii ko pakai minyak wangi ape ha... bau mcm tungkik... aku pon ape lagi.... secara x segaje tersentak dari lamunan.... kemudian salah sorang dri mereka terus merangkul tgn aku dri belakang....aku panik sekejap.... aku tanya ape hal nih dgn nada yang agak marah... aku terpaku seketika... aku nampak perempuan yang kat kaunter tu tetiba keluar taring yang panjang dicelah ketiak nya...


pas tu dia keluar kan pedang ... kat situ aku dah mula panik... mane tak nya....ape salah aku kan tetiba diaorang seolah2 nak membunuh aku... aku dah dapat rase kan diaorang ni bukan manusia..... ape aku perlu buat... otak aku pulak seolah2 dah x boleh nak berpikir dgn waras.... aku meronta2 cuba melepas kan dri... tp yang merangkul badan aku ni mmg bukan manusia biasa nih... mmg kuat gila....

minah yg ke keluar taring di celah ketik tu semakin hampir dgn aku.... dia menghunus kan pedang yang aku rase ade la panjang 1 meter.... dia semakin hampir... ahhhh aku mula sedar... baru la aku tau... mereka ni adalah raksaksa yang orang adun aku gtau dlu.... mereka adalah mahluk asing yang datang ke bumi untuk mcuri hasil tanaman lada dari ladang berdekatan rumah aku....

aku dah bersedia nak bertukar... tp klu aku bertukar kat kat cni... abis la semua orang tau idetiti aku...
tp aku xde pilihan lain selain bertukar jgk.... aku pon meronta sekuat hati aku... terlepas jhk aku akhir nya dari pelukan mahluk asig tu... dalam beberapa jarak lagi pedang tu nak mencecah leher aku... aku pon keluar kan berus gigi hikmat aku.... aku pon mjerit... bertukarrrrrrrr!!!!!!!! zap zap zap.... aku berubah wajah mjadi seperhero....


klu kat tb diaorang panggil seperhero mcm aku ni super perfume...aku keluar kan senjata rahsia aku... pedang jarum tombol tandas..... tp x sempat aku nak wat pape lagi... aku rase ade pukulan yg amat kuat kena di dada aku... bum!!! bummm!!! bum!!!! aku terpelanting ade dalam 3 buah kdi.... habis semua kdi kat situ berlubang akibat d hentam oleh aku.... aku pning sejap... aku dapat lihat... mereka berdua pon dah mula berubah...

seorang mcm superman... tp dia pakai seluar dalam kat kepala... yg sorang lagi aku x dapat nak pastikan ape... tp yg aku perasan dia pya baju dalam warna pink.... aku bangun... tp aku rase mcm kuasa aku dah mula berkurangan...aku lemah... duussshhhh!!!!! mereka mnyerang aku bertubi2... aku membalas balik serangan mereka.... aku berpusing... pusing lagi... ni d panggil serangan dewata angin jurus ke 7...
namun salah seorang dri mereka sempat mgenakan serangan balas... bummm!!!! kena d pundi kencing aku... ahhhh aku jerit.... mmg sakit giler lah... aku balas balik... aku lepas kan cahaya pukulan nenek monopos.... mmg plik cara pukulan nih... kena salah seorang dari mereka... tp mereka ttp kuat....


tiba2 aku tgk salah seorang dari mereka... yg seluar dalam kat kepala tu mengangkat tangan... kat belakang dia pulak semua barang2 terapung... seolah akan mnuju ke arah aku...ah tidak!!!!!! serius shitt.... bayang kan lah kereta semua terapung.... aku dapat bayang kan kemusnahan yg bakal berkalu klu semua ni berlaku... sekarang 2 blog blogspot. com rumah kdi dah hancur akibat peperangan ini...aku harus menamat kan semua nih...



tppppppp......... ahhhh tidak... ape yg aku tkut kan dah mula berlaku... semua bnda tu mula ke arah aku... yg lain aku boleh elak kahn... tp ade 1 yg aku mmg kalah... bnda ni akan melemah kan kuasa aku....
aku mula kumpul semua tenaga aku.... aku dapat rase... semua tenaga aku dah tercas....hiiiiiyyyyyaaaaaa!!!! aku melepas kan semua pukulan cahaya nenek bertongkat ke arah mereka.... bum!!!!!! bommm!!!!!


aku x tau berapa lame aku pengsan... bila aku sedar... semua nya dah berakhir....kemusnahan yg berlaku akibat pergaduhan aku tadi memusnah kan 1/3 dari bandar tmpat aku.... ke musnahan d angar kan puluhan juta ringgit.... angka korban x dapat lg aku bayang kan.....


tiba2... woi... ko dgr x... ko pakai minyak wangi ape nih....aku tersedar dari lamunan.... asal bau nya kuat sangat nih... minyak wangi ko tumpah ke ape ni...bau busuk.....
ape ala... ntah2 dia nak ngurat dak sblah x kak salah seorang dia bersuara.... aku pon selesai je membayar air...dalam keadaan malu dan bengang... aku blah mcm tu je... tp dalam hati mmg panas la sbb dia kater minyak wangi aku busuk.... ade ke layag costemer mcm tu... kuang ajr btl... aku dah nekad nak black list kdi dia dari hidup aku....da la x lawa... hati busuk lg lak tu... ni yg aku crita baru ckit... klu aku nak cite banyak lagi... mmg banyak.... tp wt pe nak aib kan orang...

sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ungkapan memberikan sejuta makna

antara doa dan air mata..