Paparan halaman minggu lalu

Ahad, Julai 26

sakit kah kematian......




sekarang aku selalu banyak berpikir ape yang slu d takuti oleh kematian itu... sdg kan aku kekadang alpa ttg kematian yg bakal menjemput aku 1 masa nanti.....
bila aku banyak berpikir pasal nie.... aku mula jadi seseorang yg penakut...nak pandu kreta takut... nak tunggang moto takut.... nak seberang jalan pn takut...tp aku sekadar takut... tp xde pape perubahan lain yg aku rase mcm nak sembahyang cukup ker.... heeheheheheh...

baru sekarang aku dapat merasai ape yg d nama kan ngan erti kekosongan itu....
bukan sekadar xde awek ke yg bole d nama kan ngan kekosongan... tp jiwa aku nie yang harus d isi dgn sesuatu yang bermakna untuk aku jadi kan bekalan 1 masa nanti.....

aku x tau ape yg aku bole tinggal kan untuk seseorang yang aku sayang/cinta dan kasih bila aku da xde nanti....emm
Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali ...
1. Aku rumah yang terpencil,maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.
2. Aku rumah yang gelap,maka terangilah aku dengan selalu solat malam.
3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu,bawalah amal soleh yang menjadi hamparan.
4. Aku rumah ular berbisa,maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.
5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir,maka banyaklah bacaan "Laa ilahaillallah, Muhammadar Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

Dalam kita melangkah… Terkadang diuji dengan ujian yang terasa berat, Hingga kita terduduk dan menangis, Peritnya terasa tetapi ketahuilah, Dan renungilah dalam diri kerana… Mungkin air mata tika itu hadir kerana… Dia mahu menjahit sejadah IMAN yang kian terkoyak Lantaran ada langkah-langkah yang tersasar, Semoga tabah dan tetapkan iman… Biarlah kita keseorangan, Tanpa berteman, Biarlah malam, Tanpa sinar rembulan, Biarlah tidur, Tanpa dihiasi mimpi indah, Tapi, Jangan biarkan hatimu sunyi, Tanpa sepotong ayat, Ayat suci AL-QURAN

Kenangan itu kadangkala teramat pahit untuk diredah, tetapi ia terlalu manis untuk dikenang. Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan.Andainya hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir.Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan.Hidup ini indah jika kita tahu menghargainya. .. Tapi ia amat menyakitkan andai kita melaluinya sambil lewa... moga akan kembali ceria kehidupannya nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ungkapan memberikan sejuta makna

antara doa dan air mata..