Paparan halaman minggu lalu

Jumaat, April 10

kehilangan.....


makin hari... makin banyak kite kehilangan sesuatu... samada kite perasan atau x... semua terpulang pada diri kite........bkn senang nak membuat suatu kputusan untuk diri kite.... apetah lagi utk diri orang lain....
setiap kptusan nya ade risiko......"kehilangan" tu la risiko nya....
mahu ke kite kehilangan sesuatu yg kite syg semata2 kerana kputusan yg kite buat???

aduh.....
parah mcm ni....
nak diluah mati mak...nak ditelan mati exsident....nak diludah takut kne saman la pulak...
sampai bila semua ni nak aku pndam kan.... kucing kat umah aku tu da 2 ekor beranak....
makin ramai la cucu mak aku.....
tp aku stil mcm ni..... x mampu nak membuat ape2 kputusan lagi....
sbb ape.... sbb aku takut khilangan sesuatu yg aku sayang.....
kehilangan ni bakal akan merubah hidup aku... aku x tau ape yg bakal berubh...mkin raut wajah aku....mkin ketinggian aku... mkn jantina aku...atau klu aku bertuah aku x kan khilangan ape2....

ahhhhh mustahil....aku kne jgk wat satu kputusan....
wlau pn aku akan khilangan sesuatu...

trp aku dah ke bersedia ngan ape yg bakal aku laluai nanti...........
aku bukan kehilangan sliper atau ape je yg x bermakna....
tp aku bakal kehilangan segala2 nya yg aku rase sesuatu yg aku boleh harap kan...
bkn 1atau 2 hari....
tapi seumur hidup....

tp klu aku x buat kputusan ni.... aku bakal menahan 1001 rase yg luar biasa...
aku berdoa.. mga selepas aku meluah kan se mua ni... aku akan merasa puas...
malah bkn hanya utk aku seorang saja...
tp utk semua orang....

tp pada sape aku nak luah kan???
ade 3 insan yg boleh aku luah kan wat masa ni....
1. ayah aku...
2.mak aku...
3.auncle kdi hardware depan taman aku...


mak dan ayah aku x kan suke ngan ape yg bakal aku luah kan nanti...
sbb pasti nya mereka jga akan merasa kehilangan....
kehilangan yg x kan ade ganti nya....
aku lah insan yg paling akan menderita sekali...

ape pn...aku kne jgk luah kan pada ayah aku ttg hal ni...
sbb klu aku x gtau ayah aku ttg kerosakan mangkuk tandas tu... aku nak buang air kat mane....
masaalah ni...
aku tau mangkuk jamban tu banyak berjasa pada keluarga aku...
tp mkin sampai di situ saje khimat yg dia mampu berikan...

selamat tingal mangkuk jamban ku..
kau akan di ganti kan dgn sesuatu yg lbih baru dah berkilat...

sekian nurkilan ku....."kehilangan"

2 ulasan:

  1. kesian....yg tukang baca mcm nk rak kesian..
    yg tukang create pun kesian..

    BalasPadam
  2. sekarang sedang merasa satu lagi kehilangan..sakit yang teramat sangat..

    BalasPadam

ungkapan memberikan sejuta makna

antara doa dan air mata..